//

آموزش سئو

آموزشگاه تخصصی سئو

عوارض و پیامدهای پروتز لب


عنوان: از چه موادي براي برجسته سازي لب ها استفاده مي شود؟

عمل پروتز لب از اعمال جراحی زیبایی است که امروزه بسیار از آن استقبال میکنند اما پیش از اقدام به پروتز لب بهتر است با عوارض و پیامدهای پروتز لب آشنا شوید و با آگاهی کامل این کار را انجام دهید. مطالعات متعددي نشان داده اند که برجسته سازي لب ها با چربي به صورت پيوند چربي يکي از بهترين روش هاي تقريبا دايمي و مناسب است، اما بايد از برجسته کردن بيش از حد با اين روش پرهيز کرد، چرا که نتايج ظاهري بسيار ناخوشايندي را ايجاد مي کند.
از عوارض تزريق چربي مي توان به ايجاد برجستگي هاي دانه دانه و نيز فرورفتگي ها اشاره کرد. عوارض مهمي که گاهي ممکن است رخ دهند شامل قرمزي، تورم، خارش درمحل تزريق و يا خون ريزي، حرکت پروتزها يا خارج شدن پروتزها از قسمتي از لب است. البته در اکثر موارد، تورم و کبودي ها طي چند روز تا يک هفته بهبود مي يابند. بعضي از بيماران به مصرف بي حس کننده هاي موضعي نظير ليدوکايين حساسيت دارند.

البته احتمال بروز عوارض ناخواسته ديگري نيز وجود دارد که شامل ايجاد زخم، بروز اختلالات انعقادي خون، عفونت و ايجاد بافت اسکار در لب ها است.

در موارد بروز حساسيت آلرژيک به قسمت هاي حساسيتي کلاژن، از تزريق کلاژن بايد پرهيز کرد.

در بيماراني که ديابت، لوپوس و يا بيماري هاي بافت همبند دارند، يا در بيماراني که فشارخون شديد و غير کنترل شده يا عفونت هاي راجعه تبخال يا تبخال فعال دارند، برجسته سازي لب ها انجام نمي شود.

همين طور در افراد سيگاري به دليل آنکه روند ترميم زخم کندتري دارند، احتمال بروز عوارض بيشتر است.

موادي را که در برجسته سازي لب ها به کار مي روند، به طور خلاصه مي توان به موارد زير تقسيم بندي کرد:
- اتوليفن: مواد قابل تزريق که از قسمت درم پوست خود شخص تهيه مي شود، خطر حساسيت ندارد و نتايج آن موقتي است، چرا که بدن به سرعت آن را جذب مي کند.

- کلاژن: نياز به تست حساسيت قبل از تزريق دارد، چرا که از بافت هاي گاوي استخراج مي شود و حدود چهار هفته تا سه ماه دوام دارد.

- درمالوژن: از پوست بيمار تهيه مي گردد و تا حدودي دوام و ماندگاري بيشتر از کلاژن گاوي دارد. اين مواد ساختار سنگيني دارد و گاهي بيمار مجبور مي شود که براي خارج کردن آنها مجددا تحت عمل جراحي قرار بگيرد.

آيا تکنيک هاي ديگري هم به جز تزريق مواد مختلف براي برجسته سازي لب ها وجود دارد؟

ـ بله، از تکنيک هاي ديگري نيز جهت برجسته سازي لب ها استفاده شده است. اخيرا استفاده از پروتزهاي سيليکوني جامد با سايزهاي متفاوت و با شکل خود لب ها به صورت دوکي شکل نيز جهت برجسته سازي لب ها، با اقبال روبه رو شده است. از نسوج مختلفي از خود بدن شخص نيز جهت پر کردن لب ها مي توان استفاده کرد از جمله ساختارهاي تاندوني نظير بعضي از تاندون هاي اندام فوقاني و بعضي از ساختارهاي فاشيايي بدن. روش جراحي ديگري نيز وجود دارد که طي آن جراح قسمت هاي کوچکي از پوست نزديک لب ها يا داخل دهان را برش داده، خارج کرده و آن را به حجم داخل لب ها اضافه مي کند اما اين تکنيک به لب ها زياد حجم نمي دهد، بلکه بيشتر لب ها را مقداري به سمت بيرون برجسته مي کند.


برچسب ها: جراحی زیبایی،کاشت مو ,
[ بازدید : 2614 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 28 مرداد 1395 ] [ 9:31 ] [ مهتاب ]

[ ]