//

آموزش سئو

آموزشگاه تخصصی سئو

چگونه می توان از پوست در برابر آفتاب محافظت کرد


عنوان: آیا مطالبی در مورد حفاظت پوستتان خوانده اید

این روزها در این همه شلوغی و مشتاق بودن مردم برای داشتن یک صورت زیبا داشتن یک پوستی تمیز و سالم در اولویت می باشد برای محافظت از پوست راه های زیادی وجود دارد قبل از هرچیزی باید از پوست دربرابر نور آفتاب محافظت کرد،کرم های ضدآفتاب زیادی برای حفاظت از پوست شما می باشد بهتر است برای انتخاب کرم ضدآفتاب مخصوص پوستتان به متخصص چوست مراجعه کنید.

استفاده از کرم ضدآفتاب هنگام خروج از منزل و به خصوص در این روزهای گرم تابستان برای محافظت از پوست و زیبایی، امری ضروری است. ضد آفتاب مناسب بر اساس فاکتورهاي مختلفي مانند نوع پوست،شغل،وجود بيماريهاي پوستي،سن ،تعريق، و شرايط محيطي ،و مهمتر از همه سليقه شخصي متفاوت ميباشد.توجه به بعضي نکات در انتخاب ضد آفتاب مناسب کمک کننده است.افراد با پوست چرب بايد ضدآفتابهاي فاقد چربي استفاده کنند.افراديکه پوست جوش دار دارند نيز بايستي از ضد آفتابهاي بدون چربي ترجيحا اشکال لوسيون و ژل استفاده نمايند.افراد داراي پوست خشک بايد ضد آفتابهاي حاوي مرطوب کننده استفاده کنند ودر صورت نياز از يک مرطوب کننده صورت زير ضدآفتاب استفاده نمايند.ضدآفتابهاي مقاوم در برابر تعريق براي افراديکه زياد تعريق ميکنند مناسبترند.به هنگام شنا بايستي از ضد آفتابهاي مقاوم در برابر شستشو استفاده نمود.بهتر است از ضد آفتابهايي استفاده شود که هم در برابر اشعه ماورا بنفش نوع A وهم اشعه ماورابنفشB پوست را محافظت نمايند.

طريقه مصرف

به دليل گراني قيمت ، بعضي از مصرف کنندگان فقط پوست خود را کمي چرب مي کنند که اين کافي نيست براي صورت بايد حدود نصف قاشق چاي خوري معادل يک بند انگشت ضد آفتاب استفاده کرد. ضد آفتاب فقط مخصوص صورت نيست و بايد به هر قسمت از پوست که روباز باشد مانند گردن ، گوش ها و پشت دست ها ماليده شود. ضد آفتاب را مستقيما روي پوست بماليد و کرم ديگري مثل لوازم آرايش را زير آن مصرف نکنيد. ابتدا صبر کنيد تا ضد آفتاب کاملا روي پوست جا افتاده و خشک شود و سپس کرم آرايش روي آن بماليد يا لباس بپوشيد. توصيه مي شود ضد آفتاب حداقل 20 تا 30 دقيقه قبل از بيرون آمدن از خانه و تماس با آفتاب مصرف شود.
بهتر است ضد آفتاب نزديک چشم ماليده نشود به ويژه اگر ورزش يا فعاليت زيادي مي کنيد زيرا مواد شيميايي ضد آفتاب مي توانند موجب تحريک چشم شود براي محافظت از پوست دور چشم خود چشم ( براي پيش گيري از آب . مرواريد ) بهترين راه استفاده از عينک مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ( V U ) است

نکته آخر

نکته آخر و مهم تر از همه آن که مصرف ضد آفتاب به اين معني نيست که مي توانيد بدون هيچ اشکالي مقابل آفتاب برويد. چنين فکري باعث مي شود که ضرر ضد آفتاب بيش از نفع آن شود بنا بر اين بايد ضمن استفاده مرتب از ضد آفتاب ، از نور مستقيم آفتاب نيز دور بود و ساير روش هاي مقابله با آفتاب مانند لباس پوشيدن و استفاده از کلاه و سايه بان و غيره را نيز فراموش نکرد. البته اثرات مفيد نور آفتاب براي ساختن ويتامين D نيز نبايد دور از نظر بماند اما لازم به ذکر است که مقدار ويتامين D لازم با رژيم غذايي مناسب قابل دستيابي است و اگر از رژيم غذايي مناسب استفاده شود کمبود آن مشخص نخواهد شد.

براي نوزادان خود كه حداقل شش ماه دارند از اين كرم‌ها استفاده كنيد و به خاطر داشته باشيد كه نوزادان كمتر از شش ماه نبايد در معرض نور خورشيد قرار بگيرند. مطمئن شويد كه ضد آفتاب انتخابي شما حتما هم در برابر تشعشعات UVA و هم UVB خورشيد از پوستتان محافظت كند.

هر بار حدود 28 گرم از ضد آفتاب را استفاده كنيد به طوري كه تمام پوست بدنتان را كه در معرض نور خورشيد است به خوبي پوشش دهد.
30 دقيقه قبل از خارج شدن از منزل ضد آفتاب را استفاده كرده و هر دو ساعت يكبار آن را تجديد كنيد. پس از شنا يا تعريق يا شستن دست و صورت دوباره از ضد آفتاب استفاده كنيد.
مراقب باشيد كه چه مدت زمان در معرض نور خورشيد قرار گرفته‌ايد چون پوست شما نبايد در اثر تماس با نور خورشيد قرمز رنگ شود، اين تغيير رنگ به پوست آسيب مي‌رساند و نشانه خوبي نيست.


برچسب ها: پوست زیبا،کاشت مو،پروتز لب ,
[ بازدید : 3845 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 4 شهريور 1395 ] [ 12:19 ] [ مهتاب ]

[ ]