//

آموزش سئو

آموزشگاه تخصصی سئو

آیا می شود بعد از تزریق ژل مراقبت هایی وجود دارد؟


عنوان: آیا می شود بعد از تزریق ژل مراقبت هایی وجود دارد؟

استفاده ازاطلاعات مفید درباره تزریق ژل و بوتاکس تزریق ژل و بوتاکس در جراحی زیبایی از جایگاه خاصی برخوردار است و برخی نکات خاص مربوط به خود را داراست که آشنایی با این نکات کمک زیادی در درمان بهتر و همچنین تصمیم گیری بهتر برای درمان دارد. هيالورونيك اسيد مهمترين گليكوز آمينو گليكان ( يك نوع قند طبيعي ) در پوسـت است كـــه باعث انعطاف پذيري و پري پوست مي شود . هيالورونيك اسيد توانايي بالقوه اتصـال به آب را دارد و وقتي به پوست تزريق مي شود باعث حجيم ، نرم و هيدراته شدن پوست مي شــو د. علاوه بر اين مزايا، هيالورونيك اسيد در رشد سلولي ، عملكرد گيرنده هاي غشايي و چسبندگي نيز نقش دارد. همچنين باعث پايداري ساختمانهاي بين سلولي شده و يك شبكه ويسكوالاستيك براي اتصال فيبرهاي كلاژن والاستين به يكديگر ايجاد مي كند . آنچه كه در پيري ناشي از نــور آفتاب رخ مي دهد، از بين رفتن اين اتصالات است كه منجر به ايجاد توده هاي نامنظم كــلاژن والاستين مي شود. به زبان ساده تر با افزايش سن ، پوست شما بيشتر هيالورونيك اسيد خود و درنتيجه حجم خود را از دست مي دهد.

تزريق ژل به چه صورت مي باشد و آيا عوارضي هم به دنبال دارد؟

در مورد ژل هاي موقت، از آنجايي که خيلي از اين ژل ها نوعي پروتئين بوده و بدن آن ها را به عنوان مواد بيگانه شناسايي نمي کند، معمولاً عوارضي نيز مشاهده نمي شود. حتي در موارد نادر اگر عوارضي ايجاد شود، چون به تدريج بدن اين مواد را جذب و تجزيه مي کند، هيچ گونه عارضه ماندگاري باقي نخواهد گذاشت.
اما در مورد ژل هاي دائم، گاهي عوارضي همچون حساسيت و حتي عفونت و گاهي جابه جايي ژل مشاهده مي شود که براي پرهيز از آن، اولا در مورد افرادي که سابقه بيماري هاي خود ايمني همچون آلرژي و آسم دارند بايستي آزمايش انجام شود و در بيماري هاي خود ايمني شديد مانند لوپوس ، روماتيسم و سندرم نفروتيک و نيز بيماري هاي سيستميک مانندديابت، بهتر است به طور کلي تزريق انجام نشود.
ثانياً براي جاهاي ظريف تر بهتر است فقط از انواع مرغوب استفاده شود.
ثالثا حجم مقدار ماده تزريق شده زياد نباشد.


درمان با استفاده از تزريق ژل

قبل از شروع درمان، ناحيه مورد نظر تميز شده و از مواد بي حسي موضعي براي بي حس کردن ناحيه تحت درمان قبل از انجام تزريق ها استفاده مي شود. به هر حال، بسياري از ژل ها داراي ليدوکائين هستند که مي تواند مقداري بي حسي خفيف در ناحيه تحت درمان ايجاد کرده و ناراحتي احتمالي بيمار را در طول درمان و پس از آن کاهش دهند.در ادامه فرد معالج مقدار مناسب از ژل را به زير پوست بيمار تزريق مي نمايد.

در اين حالت با توجه به نوع ژل و نواحي تحت درمان، بيمار مي بايست بتواند نتايج ايجاد شده در وضعيت خود را بلافاصله پس از تزريق ژل مشاهده نمايد. بعضي بيماران پس از درمان با کبودي و ورم مواجه شده، اما اين علائم موقت هستند و پس از چند روز بر طرف مي شوند. بيمار مي تواند بلافاصله پس از درمان به محل کار خود باز گردد، اما متخصص زيبايي معمولاً از بيمار مي خواهد که قبل از انجام فعاليت هاي ورزشي يا ساير فعاليت هاي شديد يک روز به خود استراحت دهد.


برچسب ها: تزریق ژل،بوتاکس ,
[ بازدید : 3631 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 2 شهريور 1395 ] [ 9:09 ] [ مهتاب ]

[ ]